Skip to content

Ostrov Tromelin

Ostrov Tromelin leží 483 kilometrov od Madagaskaru a je len 1 700 metrov dlhý a 700 metrov široký. Nebyť neuveriteľného a zároveň príšerného príbehu, ktorý sa na ostrove odohral, jednalo by sa len o kúsok piesku v mori.

Dallol, najhorúcejšie miesto sveta

Máš radšej teplo alebo zimu? Možno sa ti páči vdychovať mrazivý vzduch za chladných zimných rán a ten srandovný pocit, keď ti chĺpky v nose mrznú. Pokiaľ máš však radšej teplo – naozaj veľké teplo – bude sa ti páčiť v Dallol.

Oplatí sa ísť do Maroka na dovolenku?

Keď máme zhodnotiť našu dovolenku v Maroku, môžme si po návrate domov povedať, že lepšie sme si nemohli vybrať. A všetkými desiatimi odporúčame aj ostatným a keď bude možnosť určite sa ešte vrátime.

Maroko časť 10: Odlietame domov

Naše mobily začínajú drnčať už o 06:00 ráno. Odlet je až o 08:30 a myslíme si, že času máme dostatok. Však dve hodiny stačia pred odletom, keďže nemáme batožinu na odbavenie. No dosť sme sa mýlili, hlavne keď sme ignorovali upozornenie od RyanAir, že treba byť tri hodiny pred odletom už na letisku.

Maroko časť 9: Dva dni v Marrakech

Naše dovolenky sú veľmi “vyčerpávajúce”. Keď už niekam vyrazíme, rozhodne neležíme na pláži, ale chceme vyťažiť maximum. Toto sa na nás už podpísalo a posledné dva dni v Marrakesh sú pre nás skôr oddychové.

Maroko časť 8: Najväčšie a najkrajšie vodopády

Ako keby sme toho cestovania nemali dosť, chceme ešte vidieť najväčšie vodopády v Maroku. Bohužiaľ tieto vodopády boli dosť mimo našej naplánovanej cesty naprieč Marokom z Féz do Marrakech.

Maroko časť 7: Dnešný cieľ cesty – Marrakech

Konečne sme sa vyspali do ružova. Náš hotel sa nachádzal v doline vo výške 1600 metrov nad morom a tak nočné teploty klesli na “drkotavých” 25°C. Človek sa aspoň mohol poriadne nadýchnuť. No Maroko si vybralo aj svoju daň.

Maroko časť 6: Tam, kde fosílie prehadzujú lopatami

O 05:00 nás neúprosne ženie budík z postelí. Musíme sa premôcť, aby sme vyliezli z postelí napriek protestom tela. Chceme si užiť východ slnka nad dunami a to znamená vyskočiť a ešte sa aj vyštverať na najbližšiu dunu.

Maroko časť 5: Všade len piesok

Budíky nám nemilosrdne drnčia už o 07:00 ráno. Je nutné sa zbaliť, hodiť do seba raňajky a ísť. Lúčime sa s našim domácim a na minútu presne prichádza celý v modrom typický Berber.

Maroko časť 4: Stratení v uliciach mediny vo Féz

Po 8 hodinách strávených v aute predchádzajúci deň sme padli do postelí ako kabele a vstali podľa miestnych tradícii až o 09:30. Konečne raz sme nemuseli čakať na raňajky a prišli sme k hotovému stolu.

Maroko časť 3: V Chefchaouen zoženiete najkvalitnejší hašiš a canabis

U majiteľa ubytovania sme si objednali výlet do Chefchaouen. Toto mesto vyniká najmä svojou architektúrou, ktorá je v drvivej väčšine v modrej farbe. Okrem toho je toto mesto známe ešte jednou vlastnosťou, ktorá je známa len určitému typu ľudí.

Maroko časť 2: Peklo vo Féz

Ako sme včera vystúpili z lietadla za tmy v Maroku, privítala nás príjemná teplota okolo 27°C, čo sa nedá vravieť o ranných teplotách, keď už je slnko na obzore. Už o 09:00 ráno vystúpila teplota k 35°C v tieni a každou hodinou stúpala o 2 stupne vyššie. Boli sme zvedaví ako toto peklo prežijeme vo…

Maroko časť 1: Odlietame!

Tesne pred začiatkom nášho leta, odlietame smer Maroko, aby sme toto ročné obdobie začali o niečo skôr. V stredu po obede odlietame z Bratislavského letiska najprv smer Charleroi.

Maroko: Podrobnejší plán dovolenky

Na letnú dovolenku máme zakúpene letenky a zabezpečené ubytovanie. Viac v skutočnosti netreba. Iba si pozisťovať podrobnejšie informácie o mentalite, cenách a iné drobnosti. Ostatok môžete nechať tak, ale my si radšej pozisťujeme vopred a pripravíme aj program. V dnešnej dobe internetu sa dá veľa informácii už zistiť a nepotrebujete cestovnú kanceláriu.

Cenovo dostupná exotika

Cesta za exotikou už nemusí predstavovať náklady približujúce sa tisíckam euro. Dá sa aj lacno. Pozrite si náš plán na leto.

India: 11. deň – Seychelly v nedeľu = Katastrofa!

Ďalšie kruté a hádam už posledné vstávanie v nekresťanskú hodinu. O 5:20 odlet medzinárodného letu. Musím vstávať už o 02:30. Po skúsenostiach z Dillí sa už neobávam, že nezoženiem odvoz, aj keď ma zo začiatku za 100 ₹ vôbec nechce zobrať.