Skip to content

Refundácia na booking.com. Ako na to?

CK Knirsch 20. júna 2019

Pri našich cestách pre ubytovanie najčastejšie využívame služby portálu booking.com. Už to bude zopár stovák nocí, čo nám poskytli prístrešie. Až pri našej poslednej ceste do Macedónska v Skopje sme ostali doslova na ulici.

Čo sa stalo

Zjednodušene povedané, ubytovávateľ sa na nás vy…… Doslova. Ak si chceš viac prečítať, môžeš v tomto článku. Teraz sa tomuto ale nebudeme venovať. Budeme sa venovať tomu, ako dostať naspäť peniaze, ktoré si ubytovanie strhlo už pred našou cestou.

Night in Skopje
Takto sme čakali v noci o 02:00 či sa ešte niečo nezmení. Nezmenilo sa!

Kde reklamovať?

Aj keď je booking.com iba sprostredkovateľ, vždy reklamuješ tam, kde si si danú službu objednal. Len je trochu ťažké sa dopátrať k nejakému zmysluplnému kontaktu alebo informácii na webe. Reklamačný protokol nájdeš až v samom závere stránky pod záložkou Riešenie sporov.

Vypíšeš požadované kontaktné údaje. Číslo rezervácie a PIN kód nájdeš napríklad v mailovom potvrdení objednávky. A čakáš. Hlavne v čase sezóny sa načakáš a možno sa ani nedočkáš odpovede.

Jednoduchšie si zavolať

Aj keď sa jedná o holandskú firmu, tak na telefonickej podpore sa dohovoríš aj so svojim materinským jazykom. Narazíš na slovensky ale aj česky hovoriaci podporu. Pre komunikáciu budeš potrebovať takisto číslo rezervácie a PIN kód.

Podpora booking.com v Slovenskom alebo českom jazyku

+421 (2) 6862 2640

Ako postupovať?

Ideálne je, keď ako prvý krok urobiš, že im pošleš všetky potrebné údaje cez formulár. A hneď na to im môžeš zavolať. Ideálne je, ak svoje tvrdenia pre reklamáciu máš doložené. Či už fotografie alebo screenshoty z komunikácie. To veľmi pomôže. Aj v našom prípade, keď sme ani nevolali, ale posielali sms správy cez WhatsApp na naše rezervované ubytovanie. Najprv komunikovali a potom sa odmlčali. A aj potvrdenie neskoršieho príchodu sme mali.

Výpis z účtu

Ak si už ubytovateľ strhol z účtu požadovaný finančný obnos, aj o tom budeš potrebovať doklad. Nestačí screenshot z obrazovky. Požadujú výpis z účtu. Ten urobíš aj v internetovom bankovníctve svojej banky, keď si to dáš vyexportovať ako PDF.

Všetky tieto dôkazy si booking overí a verifikuje. Následne si overuje pravdivosť údajov u ubytovávateľa. V našom prípade poskytovateľ nekomunikoval ani s booking.com. Tí majú pravidlo, čakať päť dní na odpoveď. Potom už dochdádza k refundácií finančných prostriedkov. A čo je veľmi pozitívne, všetko prebieha elektronicky. Nemusíš žiadne podklady fyzicky nikam posielať!

Refundácia

Všetky tvoje vynaložené peňažné prostriedky ti budú naspäť vrátené aj vrátane kurzového rozdielu do posledného centu. Preto je nutný výpis z tvojho účtu. Ak by si mal nejaké ďalšie spojené náklady s hľadaním náhradného ubytovania, ktoré by bolo drahšie, tak ti booking.com preplatí aj to. Ale takisto potrebuješ doklady. My sme toto neriešili, tak reálnu skúsenosť nemáme s týmto. Náhradné ubytovanie sme dokonca našli lacnejšie.

Komunikácia

O tom, že refundácia je pripravená, ťa bude booking.com informovať prostredníctvom mailu v ktorom bude aj dôležitý link. To už vypíšeš len ďalšie údaje ohľadom karty a počkáš si, kým sa ti vrátia peniaze na účet.

Dôležitá rada

Nečakaj, že vypísaním mailu a podaním reklamácie to pre teba končí. Odporúčame ti, aby si ich neustále telefonicky bombardoval. Tým sa rýchlejšie dostaneš k svojim peniazom a úspešne vyriešiš reklamáciu. Vyššie uvedená telefonická linka je klasická linka, bez akejkoľvek zvýšenej sadzby.

Vrátenie platby z booking.com o pár dní došlo na účet.

Záver

Aj napriek tejto jedinej negatívnej skúsenosti, sme všetko k spokojnosti vyriešili. Naďalej budeme využívať služby booking.com na našich cestách. Stále platí to, čo opakujeme neustále. Stačí všetko čítať a neostaneš prekvapený nečakanými informáciami.

Prečítaj si ďalšie články

Kreditná karta Diners úplne zadarmo

Mať na cestách v zálohe ďalšiu kreditnú kartu je veľmi vynikajúca poistka. Väčšinou ju môžete získať u svojej banky za veľmi výhodných podmienok. No my sme potrebovali aj Diners kartu. Prečo?

“Pašujeme” množstvo alkoholu z Moldavska

Základom nášho lacného cestovania je aj to, že neplatíme za zbytočné veci. Napríklad za podpalubnú batožinu, ktorej cena je občas vyššia ako samotná letenka. Nastávajú ale aj situácie, kedy sme donútený si za cestu priplatiť. Jednou z tých situácii je ultra lacný kvalitný koňak.

Ako si ušetriť bezbolestne na letenky?

Chcete vedieť kde berieme na letenky? Sporíme automaticky a ani to peňaženka nepociťuje. Deje sa to všetko automaticky.

Už iba jedna karta na cestách

Karta Curve nie je štandardná banka. Nemáš tu žiaden účet, ale rieši to, keď máš viac platobných kariet a nechceš ich zbytočne nosiť so sebou. Všetky svoje karty vieš nahradiť iba jednou. A nedávno pridali aj významnú aktualizáciu.

Nezabudni o tom povedať aj ostatným

Chýba ti niečo v článku?

Môžeš nám napísať a opýtať sa.  My túto informáciu dodatočne doplníme aj do článku.

Náš Instagram